Wielkość tekstu
Kontrast strony

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka
Wielkość tekstu
Kontrast strony
Szkolenia - Dla osób z niepełnosprawnościami - Obsługa programów pakietu MS Office z programem udźwiękawiającym

Obsługa programów pakietu MS Office z programem udźwiękawiającym

Szkolenie dedykowane osobom z niepełnosprawnością narządu wzroku, które pragną opanować efektywne korzystanie z pakietu biurowego Microsoft Office z pomocą czytnika ekranowego, poszerzając swoje umiejętności i zwiększając niezależność w pracy.

Opis szkolenia

Szkolenie dla osób, które chcą poszerzyć swoje umiejętności zawodowe poprzez naukę efektywnego korzystania z pakietu biurowego Microsoft Office. Uczestnicy zostaną wprowadzeni w techniki pracy z podstawowymi aplikacjami takimi jak: Word, Excel, a także PowerPoint z wykorzystaniem czytnika ekranu. Dodatkowo kurs wprowadza użyteczne zagadnienia dostępności cyfrowej, dzięki którym treści tworzone przez użytkownika będą proste w obsłudze i osiągalne dla osób z niepełnosprawnościami.

Cele i efekty szkolenia

Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności obsługi kluczowych aplikacji pakietu Microsoft Office przy użyciu narzędzi dostosowanych do potrzeb osób niewidomych. Szkolenie ma na celu umożliwienie osobom z niepełnosprawnością wzroku samodzielnej pracy z dokumentami, arkuszami kalkulacyjnymi i prezentacjami, co przyczyni się do ich większej niezależności w życiu codziennym, edukacji oraz środowisku zawodowym.

Ogólny program szkolenia

MS Word

  1. Wprowadzenie do programu
    1. Uruchamianie programu
    2. Dostosowanie interfejsu użytkownika do pracy z czytnikiem ekranu
    3. Tworzenie nowego dokumentu
    4. Otwieranie i edycja dokumentów już istniejących
    5. Korzystanie z predefiniowanych szablonów dokumentów
    6. Podstawowe pojęcia charakterystyczne dla programu
  2. Praca w dokumentach tekstowych z czytnikiem ekranu
    1. Możliwości i ograniczenia wynikające ze specyfiki pracy bezwzrokowej
    2. Użyteczne skróty klawiaturowe
    3. Terminologia i znaczenie komunikatów czytnika w pracy z MS Word
    4. Praktyczne stosowanie zasad dostępności cyfrowej
    5. Ustawienia czytnika ekranu przydatne w pracy z tekstem
  3. Formatowanie akapitu
    1. Zaznaczanie, kopiowanie i wycinanie fragmentów tekstu
    2. Zmiana czcionki
    3. Rozmiar tekstu
    4. Kolor tekstu, tła oraz akapitu
    5. Wyróżnienia
    6. Wyrównywanie
    7. Odstępy i interlinia
  4. Style
    1. Korzystanie
    2. Modyfikacja
    3. Tworzenie
    4. Zastosowanie w nawigacji z czytnikiem ekranu
  5. Pozycjonowanie na stronie oraz w tekście
    1. Tabulacje
    2. Własności obiektów
  6. Tworzenie i modyfikacja
    1. List numerowanych i punktowanych
    2. Tabel
    3. Hiperłączy, przypisów i odnośników
    4. Wykresu
    5. Spisu treści
  7. Sortowanie, wyszukiwanie i zamiana
  8. Nagłówki, stopki i numeracja stron
  9. Podstawy korespondencji seryjnej
  10. Sprawdzanie poprawności językowej i gramatycznej
  11. Drukowanie sporządzonych dokumentów
  12. Zapisywanie oraz eksport pliku

MS Excel

  1. Wprowadzenie do programu
    1. Uruchamianie programu
    2. Dostosowanie interfejsu użytkownika do pracy z czytnikiem ekranu
    3. Tworzenie nowego skoroszytu
    4. Otwieranie i edycja skoroszytów już istniejących
    5. Korzystanie z predefiniowanych szablonów skoroszytów
    6. Podstawowe pojęcia charakterystyczne dla programu
  2. Praca w arkuszach z wykorzystaniem czytnika ekranu
    1. Możliwości i ograniczenia wynikające ze specyfiki pracy bezwzrokowej
    2. Terminologia i znaczenie komunikatów czytnika w pracy z MS Excel
    3. Użyteczne skróty klawiaturowe
    4. Praktyczne stosowanie zasad dostępności cyfrowej
    5. Ustawienia czytnika ekranu przydatne w pracy z arkuszem
  3. Nawigacja w arkuszu
    1. Wyszukiwanie i zamiana
    2. Wprowadzanie, usuwanie, kopiowanie i przenoszenie danych
    3. Dodawanie, usuwanie, kopiowanie i wycinanie wierszy oraz kolumn
    4. Tworzenie, usuwanie, kopiowanie i zmiana położenia nowych arkuszy
    5. Zmiana widoków wyświetlania skoroszytu
  4. Typy danych w arkuszu kalkulacyjnym i ich formatowanie
  5. Sortowanie oraz filtrowanie proste i warunkowe danych
  6. Formatowanie wizualne komórek
  7. Tworzenie i edycja tabel
  8. Podstawowe operacja arytmetyczne i reguły
  9. Adresowanie względne i bezwzględne komórek
  10. Podstawowe formuły
    1. Matematyczno-statystyczne
    2. Walutowe
    3. Datowo-czasowe
    4. Warunkowe oraz logiczne
  11. Sprawdzenie i przygotowanie do druku
  12. Zapisywanie oraz eksport pliku

MS PowerPoint

  1. Wprowadzenie do programu
    1. Uruchamianie programu
    2. Dostosowanie interfejsu użytkownika do pracy z czytnikiem ekranu
    3. Tworzenie nowej prezentacji
    4. Otwieranie i edycja prezentacji
    5. Korzystanie z predefiniowanych szablonów
    6. Podstawowe pojęcia charakterystyczne dla programu
  2. Praca w arkuszach z wykorzystaniem czytnika ekranu
    1. Możliwości i ograniczenia wynikające ze specyfiki pracy bezwzrokowej
    2. Terminologia i znaczenie komunikatów czytnika w pracy z MS PowerPoint
    3. Użyteczne skróty klawiaturowe
    4. Praktyczne stosowanie zasad dostępności cyfrowej
    5. Ustawienia czytnika ekranu przydatne w pracy z prezentacją
  3. Tworzenie prostej prezentacji z wykorzystaniem czytnika ekranu
    1. Dodawanie nowego slajdu
    2. Pola: tytuł, zawartość
    3. Warstwa wizualna i zastosowań standardowych układów slajdu
    4. Formatowanie tekstu zgodne z zasadami dostępności cyfrowej
    5. Bezwzrokowa ocena optymalnej objętości tekstu na slajdzie
  4. Zapisywanie oraz eksport pliku

Masz pytania? skontaktuj się z nami!
Zadzwoń do nas
phone 609 23 13 04

Lub wypełnij formularz kontaktowy


Serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie.