Szkolenie odbywać się może w formie stacjonarnej lub zdalnej w wymiarze nie mniejszym niż 10 godzin dydaktycznych. Jest odpowiedzią na zmieniająca się strukturę społeczeństwa, w którym regularnie wzrasta procentowy stosunek osób ze szczególnymi potrzebami.
Zajęcia przeznaczone są dla osób mających bezpośredni kontakt z klientem, także odpowiedzialnych za marketing oraz kierownictwo.
Uczestnicy szkolenia zostaną zapoznani z trudnościami, na które natrafiają osoby ze szczególnymi potrzebami. Nauczą się również obsługi technologii umożliwiających komunikację alternatywną oraz obsługi narzędzi zapewniających dostępność cyfrową, a tym samym dającym możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców.
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności zapewniających możliwość personalizacji oferowanych usług do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami oraz zapoznanie z technologiami, które wspomogą profesjonalizację kontaktu z klientem.