Wielkość tekstu
Kontrast strony

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka
Wielkość tekstu
Kontrast strony
Szkolenia - Dla osób z niepełnosprawnościami - Obsługa programów pakietu MS Office z programem udźwiękawiającym

Obsługa programów pakietu MS Office z programem udźwiękawiającym

Szkolenie dedykowane osobom z niepełnosprawnością narządu wzroku, które pragną opanować efektywne korzystanie z pakietu biurowego Microsoft Office z pomocą czytnika ekranowego, poszerzając swoje umiejętności i zwiększając niezależność w pracy.

Opis szkolenia

Szkolenie dla osób, które chcą poszerzyć swoje umiejętności zawodowe poprzez naukę efektywnego korzystania z pakietu biurowego Microsoft Office. Uczestnicy zostaną wprowadzeni w techniki pracy z podstawowymi aplikacjami takimi jak: Word, Excel, a także PowerPoint z wykorzystaniem czytnika ekranu. Dodatkowo kurs wprowadza użyteczne zagadnienia dostępności cyfrowej, dzięki którym treści tworzone przez użytkownika będą proste w obsłudze i osiągalne dla osób z niepełnosprawnościami.

Cele i efekty szkolenia

Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności obsługi kluczowych aplikacji pakietu Microsoft Office przy użyciu narzędzi dostosowanych do potrzeb osób niewidomych. Szkolenie ma na celu umożliwienie osobom z niepełnosprawnością wzroku samodzielnej pracy z dokumentami, arkuszami kalkulacyjnymi i prezentacjami, co przyczyni się do ich większej niezależności w życiu codziennym, edukacji oraz środowisku zawodowym.

Ogólny program szkolenia

 

MS Word

  1. Wprowadzenie do programu
    • Uruchamianie programu
    • Dostosowanie interfejsu użytkownika do pracy z czytnikiem ekranu
    • Tworzenie nowego dokumentu
    • Otwieranie i edycja dokumentów już istniejących
    • Korzystanie z predefiniowanych szablonów dokumentów
    • Podstawowe pojęcia charakterystyczne dla programu
  2. Praca w dokumentach tekstowych z czytnikiem ekranu
    • Możliwości i ograniczenia wynikające ze specyfiki pracy bezwzrokowej
    • Użyteczne skróty klawiaturowe
    • Terminologia i znaczenie komunikatów czytnika w pracy z MS Word
    • Praktyczne stosowanie zasad dostępności cyfrowej
    • Ustawienia czytnika ekranu przydatne w pracy z tekstem
  3. Formatowanie akapitu
    • Zaznaczanie, kopiowanie i wycinanie fragmentów tekstu
    • Zmiana czcionki
    • Rozmiar tekstu
    • Kolor tekstu, tła oraz akapitu
    • Wyróżnienia
    • Wyrównywanie
    • Odstępy i interlinia
  4. Style
    • Korzystanie
    • Modyfikacja
    • Tworzenie
    • Zastosowanie w nawigacji z czytnikiem ekranu
  5. Pozycjonowanie na stronie oraz w tekście
    • Tabulacje
    • Własności obiektów
  6. Tworzenie i modyfikacja
    • List numerowanych i punktowanych
    • Tabel
    • Hiperłączy, przypisów i odnośników
    • Wykresu
    • Spisu treści
  7. Sortowanie, wyszukiwanie i zamiana
  8. Nagłówki, stopki i numeracja stron
  9. Podstawy korespondencji seryjnej
  10. Sprawdzanie poprawności językowej i gramatycznej
  11. Drukowanie sporządzonych dokumentów
  12. Zapisywanie oraz eksport pliku

MS Excel

  1. Wprowadzenie do programu
    • Uruchamianie programu
    • Dostosowanie interfejsu użytkownika do pracy z czytnikiem ekranu
    • Tworzenie nowego skoroszytu
    • Otwieranie i edycja skoroszytów już istniejących
    • Korzystanie z predefiniowanych szablonów skoroszytów
    • Podstawowe pojęcia charakterystyczne dla programu
  2. Praca w arkuszach z wykorzystaniem czytnika ekranu
    • Możliwości i ograniczenia wynikające ze specyfiki pracy bezwzrokowej
    • Terminologia i znaczenie komunikatów czytnika w pracy z MS Excel
    • Użyteczne skróty klawiaturowe
    • Praktyczne stosowanie zasad dostępności cyfrowej
    • Ustawienia czytnika ekranu przydatne w pracy z arkuszem
  3. Nawigacja w arkuszu
    • Wyszukiwanie i zamiana
    • Wprowadzanie, usuwanie, kopiowanie i przenoszenie danych
    • Dodawanie, usuwanie, kopiowanie i wycinanie wierszy oraz kolumn
    • Tworzenie, usuwanie, kopiowanie i zmiana położenia nowych arkuszy
    • Zmiana widoków wyświetlania skoroszytu
  4. Typy danych w arkuszu kalkulacyjnym i ich formatowanie
  5. Sortowanie oraz filtrowanie proste i warunkowe danych
  6. Formatowanie wizualne komórek
  7. Tworzenie i edycja tabel
  8. Podstawowe operacja arytmetyczne i reguły
  9. Adresowanie względne i bezwzględne komórek
  10. Podstawowe formuły
    • Matematyczno-statystyczne
    • Walutowe
    • Datowo-czasowe
    • Warunkowe oraz logiczne
  11. Sprawdzenie i przygotowanie do druku
  12. Zapisywanie oraz eksport pliku

MS PowerPoint

  1. Wprowadzenie do programu
    • Uruchamianie programu
    • Dostosowanie interfejsu użytkownika do pracy z czytnikiem ekranu
    • Tworzenie nowej prezentacji
    • Otwieranie i edycja prezentacji
    • Korzystanie z predefiniowanych szablonów
    • Podstawowe pojęcia charakterystyczne dla programu
  2. Praca w arkuszach z wykorzystaniem czytnika ekranu
    • Możliwości i ograniczenia wynikające ze specyfiki pracy bezwzrokowej
    • Terminologia i znaczenie komunikatów czytnika w pracy z MS PowerPoint
    • Użyteczne skróty klawiaturowe
    • Praktyczne stosowanie zasad dostępności cyfrowej
    • Ustawienia czytnika ekranu przydatne w pracy z prezentacją
  3. Tworzenie prostej prezentacji z wykorzystaniem czytnika ekranu
    • Dodawanie nowego slajdu
    • Pola: tytuł, zawartość
    • Warstwa wizualna i zastosowań standardowych układów slajdu
    • Formatowanie tekstu zgodne z zasadami dostępności cyfrowej
    • Bezwzrokowa ocena optymalnej objętości tekstu na slajdzie
  4. Zapisywanie oraz eksport pliku

Masz pytania? skontaktuj się z nami!
Zadzwoń do nas
phone 609 23 13 04

Lub wypełnij formularz kontaktowy


Serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie.